دردهای اسکلتی _ عضلانی

برخی از عوامل ایجاد کننده دردهای اسکلتی _ عضلانی در بزرگسالان

  • فتق دیسک:فتق دیسک زمانی اتفاق می افتد که دیسک بین مهره ها از محل طبیعی خود خارج شود. فتق دیسک می تواند سبب وارد شدن فشار بر اعصاب ستون فقرات و بروز درد در کمر، پاها، دست ها و گردن شود. درمان فتق دیسک کمر معمولا در ابتدا به وسیله روش های غیرجراحی شامل: فیزیوتراپی، آب درمانی و تمرین درمانی می باشد. با تمرین درمانی می توان عضلات فیله کمری و دیگر عضلات درگیر را تقویت کرد تا فشار از روی ستون مهره ها برداشته شود و در اولین گام دردهای ناشی از این عارضه ازبین برود.
  • آرتروز:آرتروز اختلالی است که در پی تحلیل رفتن غضروف ظاهر می شود و با علائمی از قبیل درد، آرتریت، تورم و سفتی همراه خواهد بود. در این عارضه نیز هم با تمرین درمانی مناسب در کنار آب درمانی می توان این عوارض را به حداقل رساند و از پیشرفت آن جلوگیری کرد تا منجر به تعویض مفصل نشود.
  • مشکلات قلبی _ عروقی _ ریوی:اولین تاثیر ورزش بر قلب این است که ورزش مانند داروهای مسدودکننده بتا باعث کاهش ضربان قلب کاهش فشارخون (در حالت استراحت و همچنین هنگام ورزش) می شود.فشار خون بالا عامل خطر اصلی بیماری قلبی است. ورزش، قلب شما را تقویت می کند و به آن کمک می کند تا خون را به طور موثرتر در سراسر بدن پمپاژ کند.
  • دردهای سیاتیک:سیاتیک بزرگترین عصب بدن انسان است. این عصب در داخل باسن و در پشت ران درست در خط وسط سیر می کند و به زانو می رسد.در پشت زانو به دو شاخه تقسیم می شود. دردهای سیاتیک به صورت یک طرفه و دوطرفه انتشار می یابد.عصب سیاتیک از پنج ریشه عصبی در داخل کمر و لگن تشکیل می شود که ریشه عصبی چهارم و پنجم کمری (L4 ,L5) و سه ریشه از لگن که شامل ریشه اول و دوم و سوم لگنی (S1 , S2 , S3 ) می باشد.این عصب از زیر عضله پیریفورمیس عبور می کند. کلیه حرکات پاهای ما شامل: راه رفتن، ایستادن، فشردن پدال ترمز و گاز از طریق این عصب یعنی عصب سیاتیک انجام می گردد.درد سیاتیک دردی است که در مسیر عصب سیاتیک یعنی از کمر به باسن، پشت ران، و پشت و یا خارج ساق پا احساس می شود. شایع ترین علت درد سیاتیک فتق دیسک L4,L5 یا L5,S1 می باشد.
  • اسپاسم ها و دردهای اسکلتی _ عضلانی حاصل از آن:می تواند در نتیجه پاسچر نامطلوب، بی تحرکی، ناهنجاری های ساختاری و... ایجاد گردد که تنها راه رهایی از آن تمرین درمانی در جهت بهبود این موارد می باشد.
  • کم شدن دامنه حرکتی (ROM) :کاهش دامنه حرکتی زمانی اتفاق می افتد که حرکت یک مفصل محدود شده باشد. مفصل ممکن است سفت شده باشد و حرکت دادن آن دردناک باشد. درد یا سفتی مفصل می تواند موجب محدود شدن دامنه حرکتی طبیعی مفصل شود. تمرین درمانی راهی موثر برای بهبود دامنه حرکتی می باشد.
  • اضافه وزن:افرادی که دارای اضافه وزن از نوع بافت چربی هستند (خانم ها دارای دور کمر بالای 88 و آقایان دارای دورکمر بالای100) در معرض خطر جدی انواع بیماری ها مثل : بیماری های قلبی - عروقی، کبدی، ریوی، تضعیف عملکرد مفاصل و... هستند. با ورزش به جنگ چاقی و عوارض آن بروید!
  • کمبود وزن و یا آتروفی عضلات:زمانی که فرد وزنی کمتر از وزن نرمال دارد یعنی هم بافت عضله و هم بافت چربی در حد خطرناکی از میزان نرمال پایین تر است. عضلات در این حالت توانایی برداشتن وزن از روی اسکلت را ندارند از این رو افراد لاغر برخلاف تصور بیشتر به مشکلات اسکلتی دچار می شوند. بعلاوه اگر فرد بافت چربی کافی نیز در بدن نداشته باشد در برابر مشکلات هورمونی، وارد شدن ضربه و... بسیار آسیب پذیر می شود.

تصاویر مجموعه ایواریا

باشگاه ایواریا
( بزرگسالان )

مجموعه بزرگسالان ایواریا اولین مجموعه علمی، تخصصی، ورزشی در ایران است که زیر نظر متخصصین آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، فیزیولوژی ورزشی، رشد و رفتار حرکتی و... با هدف پیشگیری و درمان آسیب ها و ناهنجاری های اسکلتی، عضالنی که در رده سنی بزرگسالان) بانوان _ آقایان _ سالمندان (در سانس های مختلف برنامه ریزی شده تا شما با توجه به مشکلات فیزیکی و ورزشی با مربیان متخصص بهترین بازدهی رو داشته باشند.

رزرو آنلاین

    بدود دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *